Paspoort of identiteitskaart, vermissing of diefstal doorgeven
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is uw paspoort of id-kaart gestolen? Dan moet u dit zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Dit is nodig om misbruik ervan te voorkomen. Het melden van vermissing (kwijt of gestolen) van een reisdocument is gratis. U hoeft geen aangifte meer te doen bij de politie.
Zijn er meer reisdocumenten kwijt of gestolen? Geef dan per document een vermissing door.
Doorgeven vermissing reisdocument
Wilt of kunt u uw vermissing niet digitaal doorgeven? Maak dan een afspraak.
Wilt u dit product zonder afspraak aanvragen in het gemeentehuis? Dat kan in 2024 op donderdagochtenden tussen 9.00 en 11.00 uur. Kijk eerst goed wat u moet meenemen voor uw aanvraag. Meld u aan na binnenkomst bij de digitale aanmeldzuil. Komt een ander moment beter uit en wilt u zeker zijn van een korte wachttijd? Maak dan een afspraak via de afspraakknop.
Document ongeldig!
Hebt u een paspoort of identiteitskaart als vermist opgegeven? Dan is het paspoort of identiteitskaart niet meer geldig. U moet een nieuw paspoort of id-kaart aanvragen.
Weet u niet zeker of een document vermist is? Zoek dan eerst goed of u het nog kunt vinden. Want zodra u een reisdocument als vermist opgeeft, kunt u het niet meer gebruiken. Ook niet als u het terugvindt. U moet een teruggevonden paspoort of identiteitskaart inleveren bij de gemeente.
Wie een vermissing mag doorgeven
- Personen vanaf 12 jaar
- Eén van de ouders van kinderen tot en met 17 jaar
Vermissing rijbewijs
Is uw rijbewijs kwijt of gestolen? U kunt dit direct online melden bij de RDW. U kunt ook bij de aanvraag van een nieuw rijbewijs aangifte van vermissing doen bij de gemeente.