Wat doet de Veldhovense ombudsman?
Als het mis gaat tussen u en de gemeente Veldhoven dan helpt de Veldhovense ombudsman u graag op weg.
De ombudsman werkt niet op aanwijzing van de gemeente of iemand anders. We zijn onafhankelijk en onpartijdig. Dat is nodig om te kunnen onderzoeken of de gemeente behoorlijk is omgegaan met klachten van inwoners. Maar we zijn ook geen belangenbehartiger, zoals een advocaat of cliƫntondersteuner. Het kan dus gebeuren dat we u geen gelijk geven.
Meld u eerst bij de gemeente Veldhoven
Als u een klacht over de gemeente heeft, dan dient u deze eerst bij de gemeente in. Op de webpagina Klacht indienen leest u meer over de klachtenprocedure van gemeente Veldhoven. Heeft u moeite met het indienen van een klacht bij de gemeente? U kunt hierbij hulp krijgen.
Bent u niet tevreden met het antwoord van de gemeente, of heeft u na zes weken nog geen antwoord ontvangen? Dan kunt u een klacht bij de ombudsman indienen.
Hoe werken wij?
De ombudsman bepaalt zelf wat hij onderzoekt en hoe hij dat doet. Soms vragen we de gemeente om het probleem alsnog op te lossen. Andere onderwerpen vragen meer onderzoek. De ombudsman kan dan adviezen geven waarmee de gemeente de dienstverlening aan haar bewoners kan verbeteren. De gemeente luistert meestal goed naar de adviezen, maar is niet verplicht om deze op te volgen. De ombudsman is namelijk geen rechter.
Ook goed om te weten is dat de hulp van de ombudsman u niets kost, het is een gratis dienstverlening.
Spoed of twijfel?
Hebt u te maken met een spoedgeval, of twijfelt u of u bij ons aan het juiste adres bent? Bel ons dan van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur via telefoonnummer 06 1498 7622. Zijn we niet bereikbaar op het moment dat u belt, dan bellen wij u dezelfde dag nog terug.