Briefadres
Heeft u tijdelijk geen woonplek? Verblijft u in een instelling? Of gaat u korter dan 8 maanden naar het buitenland? Vraag dan een briefadres aan.
Een briefadres is het adres van een ander persoon of van een instelling waar uw post naartoe gestuurd wordt. Zoals brieven, belastingformulieren of een stempas. Met een briefadres bent u zonder woonadres toch bereikbaar.
Voorwaarden
De belangrijkste voorwaarden om een briefadres aan te vragen zijn:
- U heeft een goede reden voor uw aanvraag. Het kan zijn dat u:
- (tijdelijk) geen woning heeft
- in een gevangenis verblijft
- in een psychiatrische inrichting verblijft
- in een blijf-van-mijn-lijfhuis of ander opvangtehuis verblijft
- schipper bent en maximaal 2 jaar aaneengesloten van huis bent voor uw werk
- Het briefadres is in Nederland
- Het briefadres is geen postbus
- U heeft toestemming van de briefadresgever (hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres)
Aanvragen briefadres
Voor het aanvragen van een briefadres stuurt u een e-mail met uw naam en telefoonnummer naar adresonderzoek@veldhoven.nl. We nemen dan contact met u op voor het maken van een afspraak en het toezenden van het aangifteformulier.
Behandeltermijn van uw aanvraag
De gemeente kijkt altijd of u echt een briefadres nodig heeft of dat u zich moet inschrijven op een woonadres. Dit kan maximaal 6 weken duren. Keuren wij uw aanvraag goed? Dan schrijven we u in op het briefadres. U krijgt hierover bericht.