Bodeminformatie
Informatie over de milieuhygiënische bodemkwaliteit is belangrijk wanneer u bijvoorbeeld een bodemonderzoek laat uitvoeren, een omgevingsvergunning aanvraagt, een woning gaat kopen, een bedrijf start of als u graafwerkzaamheden gaat uitvoeren.
Waar in te zien?
De bodeminformatie van de Gemeente Veldhoven is online raadpleegbaar via: Omgevingsrapportage Noord-Brabant.
Bodemdossiers opvragen
Als u meer informatie wilt ontvangen, heeft u de mogelijkheid om de gemeentelijke bodemdossiers op te vragen via gemeente@veldhoven.nl. Stuur hierbij de omgevingsrapportage mee en geef aan welke dossiers u wilt ontvangen. Mochten wij de dossiers niet digitaal hebben, dan nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak om het dossier in te zien.
Let op! In de omgevingsrapportage worden ook de bodemdossiers van de Provincie Noord-Brabant weergegeven. Als u bodemdossiers van de Provincie wilt opvragen, kijk dan in de omgevingsrapportage voor de juiste gegevensbeheerder of archieflocatie:
- De provinciale bodemdossiers tot 2010 kunt u opvragen bij het publieksportaal van het Brabants Historisch Informatie Centrum
- De overige provinciale bodemdossiers (vanaf 2010) zijn op te vragen bij de Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (ODZOB) via: bodemloket@odzob.nl
Prijs
Voor 1 januari 2025
Voor het behandelen van een informatieverzoek uit het bodeminformatiesysteem betaalt u een vergoeding (leges). De totaalprijs hangt af van verschillende zaken. Informatie hierover staat in de legesverordening.
Vanaf 1 januari 2025
Voor het behandelen van een informatieverzoek uit het bodeminformatiesysteem betaalt u een vergoeding (leges). De totaalprijs hangt af van verschillende zaken. Informatie hierover staat in de legesverordening.